Home » , » Telefon yang sesuai untuk pemandu Uber

Telefon yang sesuai untuk pemandu Uber

Telefon yang sesuai untuk pemandu Uber. Adakah anda terfikir, telefon apa yang sesuai untuk pemandu uber ( malah untuk grabcar pun sama )? Mesti ramai tertanya-tanya kan sebab penggunaan smartphone ni sangat penting untuk menerima signal yang kuat daripada penumpang uber. Silap-silap anda paling last sekali yang dapat ping daripada penumpang.

Cara daftar sendiri Grabcar ( klik sini )

Model telefon manakah yang patut anda beli jika anda nak jadi pemandu uber? Anda kena memilih dalam hal ini. Saya bukan penjual telefon, saya hanya berkongsi sahaja mengikut ilmu y ang saya ada sebagai pemandu uber ni. Saya takde le nak makan sorang, serius saya nak kongsi sahaja model telefon yang sesuai untuk uber. Anda orang bertuah nampaknya.


Telefon yang sesuai untuk pemandu Uber


Gambar di bawah telah menjawab persoalan anda. Sila tengok jenis telefon yang patut anda beli sebagai pemandu uber, Pastikan ya anda juga menyemak spec telefon tersebut.


smartphone uber grabcar

Updated Sept 2016:
Samsung A dan J series, xiaomi tidak sesuai kerana masalah GPS. Kami cadangkan anda gunakan Asus high spec sebab harga berbaloi dengan spec yang di berikan.

Amacam? Anda dah ada salah satu model telefon di atas? Adakah berbaloi untuk anda melabur dalam telefon ni. Bagi saya kalau anda buat uber full time, memang berbaloi. Kalau buat part time, mungkin bila telefon dah rosak baru boleh dapatkan model-model telefon yang sesuai untuk uber ni.

Jika anda rasa info ni bermanfaat, sila share dengan rakan-rakan. Terima kasih.



Terima kasih kerana membaca Telefon yang sesuai untuk pemandu Uber.

Langkah seterusnya:

1. DAFTAR sebagai pemandu UBER.

2. DAFTAR sebagai pemandu GRABCAR.

3. Buat duit dengan UBER tanpa memandu?.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



14 komen:

  1. Boleh ambil rider di klia ke...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh tuan. Tuan kena tahu lokasi mana nak park kereta. Jangan menyalahi undang2 trafik tu tuan.

      Padam
  2. Tanpa Nama24 Mei, 2017

    saya sebelum ni pakai i phone 4s..
    baru2 ni saya baru beli phone baru asus zenfone 2..
    semenjak dari itu saya susah dapat ping tambah lagi kalu di klia, membangau 5/6 jam... balik kosong...
    tuan ada cadangan ??? oppo a37 ok ka ??

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama06 Jun, 2017

    Kalau oppo lak cam mana tuan

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh tuan, kesan telefon ni hanya berkesan kat tenpat ramai driver mcm klia sahaja

      Padam
  4. Handphone yg dicadangkan utk Uber.....xiaomi atau Asus?Huawei ok x?

    BalasPadam
  5. iphone 7 plus ,cmne pula...ok ke ping?

    BalasPadam
  6. bagaimana pula dengan line telefon tuan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. klia maxis, digi genting. Lain2 lokasi mana2 pun ok

      Padam

Daftar Grab Tanpa Kiosk 2017

Cara percuma daftar pemandu Grabcar tanpa kiosk